EMMA ESPL Ensikertalaiselle

Uusi EMMA:n tekemä helppi ensikertalaisille:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/65467681/EMMA%20ESPL/EMMA%20ESPL%20HELPPI.pdf

Vanha ohje vuodelle 2013:

EMMA ESPL on harrastuksena huomattavasti erilaisempi konsepti mitä MaxBOOM.

EMMA:ssa käydään tuomarien kesken auto läpi, jokaista nyanssia myöden ja jutellaan miten kannattaa rakentaa, missäkohtaa on ongelmia ja miten se kannattaisi toteuttaa.

Pisteitä tulee ovet kiinni soitosta, ovet auki soitosta ja asennusten laadusta.

Auto käydään läpi kerran ja päivän päätteeksi jännitetään, millaiset pistee tuli, kuka voitti ja millä pisteillä. Pisteet eivät aina ole samat, vaan riippuen tuomarista voi hieman heitellä.

 

EMMA:n sääntökirja löytyy osoitteesta:

http://www.emmanet.fi/files/2012_saantokirja.pdf

 

sääntökirja on HURJAN pitkä, mutta sieltä löytyy kaikki jokaiseen luokkaan, eli kannattaa vain lukaista oman luokan säännöt:

esimerkiksi:
EMMA ESPL MASTER W-UNL -luokassa seuraavat kohdat antavat pisteitä:

6.2 ESPL-Arvostelu s67

4.1.6 Siisteys (0 – 5 pistettä) s 36

4.2 Kaapelointi s37
4.2.1 Kaikki virtakaapelit tulee olla suojattu sulakkeilla (SQ 0 tai 10, ESPL max 15 pistettä) s37
4.2.1.1 Järjestelmä suojattu sulakkeilla (0 tai 5 pistettä) s37
4.2.1.2 Sulake alle 40 cm etäisyydellä (0 tai 5 pistettä) s37
4.2.1.3 Oikea sulake- ja kaapelikoko (0 tai 5 pistettä) s38

 

4.2.2 Kaapeliliitokset tehty asianmukaisesti (0 tai 5 pistettä) s39
4.2.3 Kaikki kaapeliliitokset suojattu asianmukaisesti (0 tai 5 pistettä) s39
4.2.4 Kaapelit suojattu vahingoittumiselta (0 tai 5 pistettä) s40
4.2.5 Matkustamon kaapelointi piilotettu näkyvistä (0 – 5 pistettä) s40

 

4.3 Asennus s41
4.3.1 Laitteiden ja asennuspaneeleiden asennus (0 – 20 pistettä) s41

4.3.5 Asennuksen ulkonäkövaikutelma (0 – 10 pistettä) s44

4.4.3 Koko auton asennuksen teema (0 – 10 pistettä) s46

 

 

 

Mielestäni mahtavaa päästä vetelemään 150+dB ovet auki demotellen ja kun ideana on saada laitteisto soimaan ovet aukikin lujaa eikä vain räppänät kiinni, niin se tuo oman mausteensa harrastamiseen.

Mittauspiste on muista äänenpainekilpailuista poiketen kuskin niskatuessa, joka tarkoittaa sitä, että kuski viihtyy hyvin, kun rakentaa laitteiston soimaan ITSELLE mahdollisimman lujaa, niin pärjää kisoissakin!

 

Kannattaa käydä tsekkaamassa AutoSoundin kattava nettijulkaisu aiheesta osoitteessa:

http://www.autosound.fi/phpbb/viewtopic.php?f=41&t=3807

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *