Laskuri kopioitu Jorma Kauppi:n sivuilta
Laskurissa on käytetty kuparin ominaisresistanssin (+20 °C) arvoa, ρ20=17.68 *10-9 Ωm
Käytä pilkun sijaan pistettä
Jännitehäviö / Tehohäviö -laskuri Esimerkkejä: Jännite on 12-14.5V autoissa. Suosittelen käyttämään aina 12V, mikäli sinulla on 12V järjestelmä (ei 2V tai 4V lisäkennoja asennettuna) Jos etuakulta tulee kaapeli vahvistimelle (5m) ja vahvistin maadoitetaan koriin 1m pituisella johdolla, on johtimien Jännite / Tehohäviö -laskurissa käytettävä 5m+1m+5m = 11m pituutena. Laskurit on autosähköissä suuntaa-antavia, sillä esim laskuri ei huomioi liitosten, sulakkeiden ja eri materiaalien vaikutusta (esim tapauksissa, joista etuakulta tulee 50n jossa kaksi 200A sulaketta ja maadoitus suoritetaan korin (rauta) kautta. Muista varmistua, että myös etuakku on maadoitettu asianmukaisesti samankokoisella kaapelilla, mitä vahvistin, jottei etuakun maadotus ole järjestelmäsi heikoin lenkki!